Opbygning af et brand med design

Opbygning af et brand med design

Udarbejdelse af et brand er en hård opgave. Der er en masse arbejde og research, der indgår i det, og endnu mere tid er påkrævet. Når du bygger et brand, er du også nødt til at være meget opmærksom på den fine balance der er med til at skabe en gimmick eller joke, da de ikke har tendens til at have masser af levetid.
Der er mange måder at nærme branding og rebranding: du kan fokusere på tallene og forskning, og du kan fokusere på kunderne eller bundlinje, men efter din tilgang, er du nødt til at gøre bevægelser. Og jeg tror, ​​den bedste måde at opbygge et brand er med design. Lad os nedbryde denne tankegang.

Ikke blot logoer, men visuelle identiteter

Lad os først aflive den misforståelse, at et brand er et logo. Jeg har hørt det mange gange før, og jeg kryber ved tanken. Et brand kan typisk indikeres eller anerkendes af deres logo. Dette er normalt en af ​​de første ting, der skal gøres af en brand eller virksomhed – de kommer til designere og få deres logo oprettet. Det er en stor ting at gøre, men ikke den eneste, der er at gøre.
Folk er visuelle. For at skabe et genkendeligt brand, er du nødt til at udnytte denne kendsgerning. Det handler ikke bare om et logo, men også om konsistenser. Det er din virksomheds farver og skrifttyper. Det er dine ikoner, slogans og allround look. Hvis du er ansat i en professionel virksomhed, kan du ikke gå i t-shirts, men derimod jakkesæt på arbejde. Det er denne type visuel konsistens, der indgår i et brand.
Meget lig berømtheder – de er deres eget brand og er stærkt afhængige af visuelle udtryk. Hvad tror du, de går klædt i? Hvordan ser de ud? Hvilke arrangementer, de deltager i? Tænk på en person som en Ke$ha eller Lady Gaga, vi ville være meget overrasket, hvis de dukkede op til en prisuddeling i en smuk balkjole. Det er fordi de har en klar visuel brand.
Tænk på virksomheder. Hvis du er shopper i Netto for eksempel, og tilfældigvis er iført en gul trøje og sorte bukser, kan du risikere at blive stoppet og spurgt om varepriser. Hvorfor? Fordi de har en visuel mærke, der går fra et meget genkendeligt logo til den måde deres medarbejdere er klædt.
Med design, har du mulighed for at kontrollere, hvad folk ser, og hvordan de ser og huske dit brand. Et logo er stort, men en hel identitet er meget bedre.

Ikke bare en webdesigner, en interaktion designer

En ting jeg har bemærket om stillingsbetegnelser for sent, er at halvdelen af ​​dem beder dig om at gøre tingene helt uafhængigt for dem. For eksempel at nogle receptionister skal hovedsagelig være kontor ledere og kundernes salgsrepræsentanter. Nogle assistenter bliver bedt om at være sælgere og grafiske designere. Nogle web-designere er forpligtet til at være – ja, web-udviklere og programmører.

Kompetencen for mange titler er begyndt at ekspandere med virksomhedens behov, og hvad den enkelte skal vide for at gøre deres job.
Når det kommer til branding, tror jeg det er noget, der er påkrævet. For eksempel, hvis du forsøger at opbygge et brand og forsøger at ansætte en masse forskellige mennesker af hensyn til at have en masse forskellige titler vil du sandsynligvis ende med et minus på bankkontoen meget hurtig.

Efter min mening er brands virksomheder, der prioritere deres tilknytning til kunden først. Brands er humaniserede virksomheder og bør udvikles som sådan. Så for eksempel, vil jeg ikke bare have en eller anden webdesigner eller udvikler til at udvikler min hjemmeside, men jeg vil absolut gerne have en interaktion designer eller i det mindste nogen, der forstår disse udfordringer. En interaktion designer er en person, der bestræber sig på at skabe nyttige og brugbare produkter eller tjenesteydelser. Deres forståelse kommer ned til bruger-centreret design, og hvordan rigtige mennesker brugere internettet.

Ikke blot ideer, men prototyper

Hvis du er lidt som mig, har du tendens til at have en ny idé til at gå med hver ny dag.
Med design, jeg har evnen til at skabe eksempler og prototyper. Disse eksempler vil mere end sandsynligt få dig mere interesseret fordi du rent faktisk kan se dem. Uanset om jeg brugte en 2D-eller 3D fortolkning, har du færre misforståelser.

Prototyper er nyttige, hvis du forsøger at opbygge et brand, og hvis du er på udkig efter en form for finansiering. Hvis du tager et kig på nogle af de bedste Kickstarter kampagner, vil du se, hvad jeg mener. De har som regel prototyper, som får folk langt mere interesseret og dette kan få dem til at investere. De kan se det, og de kan forestille sig selv eller en ven at bruge det, i stedet for at bruge deres egen fantasi, som kan vise sig at være et forkert billede at det færdige produkt.

Ikke alene har disse prototyper fået finansiering, men de har fået samlet en lille følge af personer, der er investeret i dette mærke. Nu deler og taler de om, hvad der er væsentligt kun er en idé. Prototyper bruger den samme type af incitament for kunder der allerede har investeret i brands. Folk gør det med mobiltelefoner, sko osv.

Kortrollering af dine ideer med design bliver muligt med prototyper.

Ikke kun projekter, men en måde at tænke på

Du har eller måske ikke har hørt om, hvad nogle kalder “designtænkning.” Det er dybest set en måde at tænke på, hvor du løser problemer kreativt. Efter alt, er design en metode til problemløsning og bør behandles som sådan. Designtænkning betyder, at vores problemer ikke løses med fortidens løsninger, men med kreativitet og en interesse for kunden og brand. Det betyder også, erhvervsfolk, revisorer, ledere og lignende kan alle være designere, når de bruger design som en måde at løse deres problemer.
Hvorfor skulle du gøre det? Fordi design har masser af magt og kontrol. Den styrer, hvad du føler, visualisere og ofte hvor du går. Mange brands bruge dette til at skabe forbindelser og etablere sig med forbrugerne. Hvis en virksomhed ønsker den forbindelse, skal virksomheden have en dyb forståelse for design, kreativitet og innovation.

Nogle af vores foretrukne mærker i dag anvender design tænkning og / eller har ledere der prioritere design først. Tænk på Steve Jobs eller Dieter Rams. En fyr som Mark Zuckerberg er ikke en af verdens mest magtfulde it-ledere lige nu, fordi han tænker på bundlinjen og ikke interaktion. Ideen er ikke at bryde din virksomhed op i forskellige design projekter, men at gøre det hele et stort problem, der kan løses kreativt.

Konklusion

Jeg kan ikke understrege, hvor vigtigt godt design er. Det er mere magtfuldt end nogen form for markedsføring eller salgsfremmende teknik, jeg har set. Brands, der har succes i dag kender det og bruger design til at blomstre og praktisk talt overtage verden. Ændring af din virksomhed til et brand er så simpelt som at lære godt design og designtænkning.